Fal·làcies sobre el Colom Blau-i-grana.


Darrerament he trobat massa objeccions a la vestimenta blau-grana de Colom. I si be és cert, que la política ja pot tenir un grau de obcecació i partidisme alt, el futbol ja és el àpex de la subjectivitat i potser això fa parlar sense arguments i en base a sentiments, per altra banda, molt respectables, però mancats d’argumentació.

Colom Balugrana

La marca Barcelona és bastant coneguda, certament. Tothom ho sabem, ja sigui per notícies que llegim arreu o per qualsevol experiència forana, on al sentir que vivim a Barcelona és desfan en elogis, des de Brisbane a NY.

El que potser no sabem tant clar és quins atributs s’atribueixen a aquesta marca, i és que aquell dit tan televisiu de “millor que parlin de tu malgrat que sigui dolent” d’Oscar Wilde, no és gens adequat (excepte en casos molt puntuals, i mes be relacionats amb marques de l’espectacle, o “enfants terribles“)
El darrer exemple, A&F reportant pèrdues després de les darreres declaracions de només vendre a gent “guapa“. enllaç.

La marca Barcelona, encara està lluny de veure’s com una ciutat on fer negocis, (malgrat sigui la més alta de l’estat espanyol).
Els atributs que li venen al cap de manera espontània al consumidor d’aquesta marca son i depenent del país o zona on es pregunta:  Sol, Platja, Olimpíades, Gaudí, Braus, Simpatia, España etc però per damunt i sobretot de tot el club de Futbol que porta el nom de la nostra ciutat.
Entre molts, destaca l’estudi de ESADE Brand Institute:  (Enllaç a estudi complert no disponible).

I és que no crec que siguem conscients de tot el que li haurem d’agraïr al club de Joan Gamper per ajudar a posicionar el nom de la nostra ciutat al mon.
I és un atribut potent i de qualitat.

Sempre és bo que se t’associí amb un aspecte esportiu, però a més, la Marca FCB te uns atributs que van més enllà de l’esport i deixant de banda rivalitats esportives és certament molt ben vista arreu del mon, sempre ha estat un equip “simpàtic/agradable“.
Potenciar el “Barça” potencia la ciutat i a l’inrevés. Una simbiosi irrefutable.
Que per diversos motius no tenen altres clubs de la ciutat.

De igual manera que ho fan altres productes molt vinculats a una zona, com pot ser el vinagre i Módena; Jabugo i el pernil; Noruega i el salmó, o parlant de clubs esportius, on no hi ha tants amb aquesta vinculació; potser en futbol només trobaríem al United i Manchester amb aquesta relació tant forta.

En altres esports, tres ciutats tant potents com Boston, L.A i NY (focalitzats amb coneixement, cinema i “centre del mon“) no és poden comentar sense parlar dels Celtics, Lakers o Knicks. Inclús en aquests casos personalitzant-los en figures personals com Larry Bird i Magic Johnson, o les visites de Jack Nicholson  al Staples Center (Lakers) o resta de “celebrities” al Madison Square Garden dels Knicks .

"Top of Mind" segons Google de Chicago.

"Top of Mind" segons Google de NY.

"Top of Mind" segons Google de Barcelona.

Irrefutable. El “top of mind” o atribut que sorgeix espontàniament segons les cerques de Google de Chicago son els Bulls en #1, els Knicks son el #4 (per una ciutat amb tants atributs com és NY) i el #2 de Barcelona és el Barça.

Així, no podem comparar-ho amb una eventual Línia de Metro “Coca-Cola” ja que aquesta o cap altra marca comercial està vinculada a la ciutat.

façana edifici publi

Aquestes afirmacions son be, fruit del desconeixement, o be d’una intencionalitat partidista que tant mal ha fet al nostre país (a qualsevol país de fet).

Decoració edifici Chrysler a Detroit

Edifici Chrysler a Detroit

Només en marques comercials molt identificades a una ciutat, com Coca-Cola a Atlanta o Chevrolet a Detroit podríem parlar d’un benefici per la ciutat.

Si aquesta acció s’hagués fet amb Colom vestit de Vodafone, tindrien tota la raó, ja que no hi ha cap vinculació entre la nostra ciutat i l’operadora anglesa per posar un exemple.

Aquest cas, només és va donar amb Joan Clos (PSC) al capdavant quan el piromusical del 2001 va estar promocionat (i els seu logo reproduït amb focs artificials) per Movistar, i bones crítiques que va costar al govern del moment.

Per altra banda, i malgrat el superàvit de la ciutat de 60M€ (gran gestió dels responsables) 100.000€ pagats per una empresa privada a l’ajuntament “mai venen malament”, més si son per fins socials.


Voldria veure aquesta gent que critica l’acció els digues personalment a les persones que ho rebran, ja sigui en via de menjar, atenció social etc que no els poden gaudir pels arguments que comenten.

Anuncis

About elnoiroig

We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Posted on 5 Juny 2013, in Comunicació and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: