Carta oberta a Orange


Avui em permeto una excepció al blog. Una carta oberta als amics de Orange.

 

Logo de OrangeEstimats amics de France Telecom, també coneguts com Orange.
Us donaré un consell si em permeteu, des de l’experiència portant clients.
Una de les claus de l’èxit d’una empresa (especialment a Marketing) és detectar les necessitats dels consumidors. Donar allò que volen (sempre que sigui econòmica i legalment viable). Tenir aquest feedback formalitzat per part d’un client és un tresor que no és pot obviar.

 

El meu (i pressuposo que els de molts més clients) l’heu obviat d’una manera tan exagerada que quasi és irrespectuosa.

Durant molts anys he estat client vostre i de Jazztel (ara també de France Telecom) amb l’ADSL.
Des d’avui ja no, ni en mòbil, ni amb ADSL.

Continuadament he demanat poder rebre les factures i tenir una atenció telefònica en català. I no; no ho heu fet mai.
Respecte les factures, heu argumentat diverses vegades que només cal demanar-ho a atenció telefònica, però cap de les vegades que ho he demanat ha tingut efecte algun.

Vull tenir un respecte lingüístic per part de l’empresa que contracto. I independentment que en parli d’altres, vull poder adreçar-me directament en la llegua originaria de la meva terra i en al que he estat criat, independentment de quina li sigui més favorable a l’empresa. Altra manera d’actuar és imposar.

Segurament no ho entendreu ni ho aprovareu, com demostra que no heu fet cas en tot aquest temps a les queixes/suggerències (repeteixo, un tresor poder saber que vol un client i perquè marxa) o el fet que avui m’hagin trucat tres persones del SAT d’Orange des de Salamanca, on després d’explicar la situació, és mostren sorpresos, i quasi contrariats i irrespectuosos amb arguments com:

– Així no te cap queixa?.
– […] Si, vull que m’atenguin en la meva llengua.
– Be, si. Però només això? no és preu, o servei?
– No entiendo la queja si entiende el castellano, pero respeto su opinión.
– Te agradezco tu condescendencia. (sic) Supongo que entiendes el inglés pero prefieres que te atiendan en el idioma con el que te criaste?
– Si. Pero…

Això demostra:
[1] Que cap de les queixes del client han sigut anotades. No pots seguir trucant amb informació zero, com si el client no hagués fet mai cap reclamació.
[2] Ni la companyia, ni el personal entén el respecte lingüístic, ni te cap voluntat de canviar-ho. (D’ahi que hagi decidit publicar-ho esperant que arribi a algú en un futur, que si ho faci).
Amics de France Telecom. Esteu ancorats al passat, a unes regles polítiques si voleu.
Tant se val quina llengua diguin les lleis que és la oficial. Si un 30% de la població parlés amb Klingon faríem be d’atendre’ls en la llengua del senyor Spock.
Les empreses no haurien de tenir banderes, ni lleis més enllà d’aquelles que fan que un consumidor estigui satisfet.

I ja han estat molt immobilistes i porugues les empreses en el tema lingüístic, obviant una de les màximes de la segmentació de mercats; els nínxols. On potser és més rendible obtenir el 80% de la quota d’un petit mercat, que el 5% d’un gran. No sempre hem d’anar a buscar el peix gran.
Com a gran exponent d’aquesta visió de negoci tenim a empreses com Moritz.

Oportunitat en cada dificultat

Orange: Pessimista segons Winston Churchill.

Ja es “trist” (empresarialment) com quasi totes les empreses han deixat passar aquesta oportunitat de negoci, i ara moltes a corre-cuita s’estan afanyant a mostrar els seus vincles amb Catalunya (no podem passar per alt el moment polític que viu el país).
Aquestes accions fa uns anys haguessin estat creïbles, ara semblen tan barroeres com El Corte Ingles anunciant-se en revistes per a públic homosexual.

Més trist és veure com algunes emparades a un pseudo-oligopoli (telecomunicacions com gran exemple) s’escuden per no canviar i aprofitar per captar clients més enllà de baixar preus.

Incentivarà aquest sector l’arribada de Parlem?

Logo de parlem

Anuncis

About elnoiroig

We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Posted on 16 gener 2015, in LLengua and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: